Host Host!

Har varit en sjuklig vecka förra veckan och helgen likaså. Nämligen så att min pojk blev super förkyld i typ onsdags och fick hosta, stackars liten. Även fast Yoel verkligen var sjuk så klagade han inte speciellt mkt han var super glad ändå :). I fredags så fick jag dock stanna hemma med honom vi tänkte dra till stan först för att sen dra till nån brasa men så blev det ej, i fredags var nämligen hans sämsta dag och han ville inte för något i världen gå utanför dörren så jag stanna hemma med min prins och sov. Lördagen så gick vi hem till fadern min, han hade ordnat en liten mysig familje middag hemma och där var Yoel sisådär, men han log iaf mot slutet och alla ville bära honom!
På söndagen så var det verkligen bara gårt chill hemma och jag började känne lite hals ont och så, usch jag tänkte att nä nu ska jag bli sjuk liksom bläää. Och japp jag hade rätt idag vakna jag och hade ont i huvudet, halsen och ena örat, det började faktiskt redan i söndags och hes är jag oxå super duper liksom, lillen e frisk med lite hosta kvar och nu e mammsen sjuk :(. Så därav uppdateringen av min käraste blogg, det sitter en sjukling bakom datorn, usch, blä, pyton ja alla ord som bara går!

På onsdag ska iaf Yoel vaccineras igen(neeeej), han blir så lessen då :( vill inte! Och jag ska se om jag denna vecka prövar mej på att ge honom lite smakprov på mat, spännande men lite nervöst faktiskt, vilken tid ger man mat första gången?

Aja im Out nu ska dricka varmt citron vatten! piiiis.

Min sjukling glad ändå :D!




Dagens låt: Im a go getta - Lil Wayne!

Kommentarer
Postat av: Åsa R

Stackare - inte kul att vara sjuk ;-(

Ang ge mat är det olika från år till år vad de rekommendrar. För Alma var det 4 månader, för Elsa 6 månader! Börja där någonstans. Mosa lite banan och ge en sked, en dag. Kör lika i ca en vecka. Du märker om han är intresserad och vill ha mer. Koka potatis och mosa den. Blanda gärna med bröstmjölk om du har kvar. Själv körde jag med massor av smör och parmesanost - hur gott som helst! Blanda sedan med kokt morot mm - ja, använd fantasin!

själv tog jag islådekuber och fyllde med olika saker, sedan kunde man enkelt välja och värma på.

Lycka till!

2010-05-03 @ 22:11:25
URL: http://ronstrom.blogspot.com
Postat av: c

Måste bara få säga! fan va din son är SÖT! jag har aldrig sett en sötare pojke!!!! bra gjort tjejen!!! :)

2010-05-04 @ 11:21:00
URL: http://mizundastood.blogg.se/
Postat av: Jen

Svar till Åsa: Taack så mkt men ungefär vilken tid ska man ge mat, när man ger första gången? vid lunchtid eller?



Svar till C: taack så himla mkt! :D

2010-05-04 @ 11:49:00
URL: http://thej.blogg.se/
Postat av: Shannon

min älskliiiing <3 så jävla sööööt han saknar mig jag känner det, du vet gudmors instinkter haha

2010-05-05 @ 10:39:37
URL: http://bigmamma.blogg.se/
Postat av: Marina mamma till antonio =)

nej vilken sötnos du har ! :)

2010-05-11 @ 22:21:42
URL: http://mariic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0