BVC och vikt resumé

Jag har visst inte skrivit om min lille Yoel´s vikt & växt utveckling så här kommer den.

15 december födelsedag.
Födelse vikt
: 3220g
Huvud omf: 33cm
Längd: 50cm

16 december 1dag gammal (när vi skrevs ut från BB)
Vikt:
3020g
Huvud omf: 33cm
Längd: 50cm

18 december 4dagar gammal (återbesök)
Vikt:
3070g
Huvud omf: Samma
Längd: Samma

21 december 6dagar gammal (första BVC besöket)
Vikt: 3210
Huvud omf: Samma
Längd: Samma

30 december 2veckor gammal (andra BVC besöket)
Vikt: 3330g
Huvud omf: 35,8
Längd: 51,5

8 januari 3veckor gammal (tredje BVC besöket)
Vikt:
3640g
Huvud omf: 36,5
Längd: 51,5

Så det är hans lilla utveckling, han följer dessutom kurvan för vikt, längd och huvud omf perfekt och hans navel har läkt utmärkt! Dessutom har han inte heller någon gulsot längre(som nästan alla spädbarn får en lätt dos av) så det är skönt att veta. BM sa oxå att han e super stark och ser jätte frisk och fin ut, mer Perfecto kan det inte bli, min lilla älskade ängel. BM föreslog att jag ska lägga honom på mage när han är vaken så att han kan börja träna att lyfta på huvudet och träna ryggen, hon sa att det hjälper honom att stärka sitt skelett och är super bra för utvecklingen så that i will do! Nu får vi se hur mkt han har ökat i vikt nästa vecka då vi har tid igen hos BVC.




Kommentarer
Postat av: joanna

äh, vad snackar du om? Jag ar fett tuff!

2010-01-09 @ 23:51:21
URL: http://joannasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0