Lite skoj :)

När fick du reda på att du var gravid? I maj 2009 nångång
Var bebisen planerad? Nope!
Mådde du illa mycket? Extremt, det var hemskt, mådde illa typ fyra månader!
Hur blev ditt hår? Fint och glansigt
Hade du mycket halsbränna? Super mkt i slutet
Grät du för ingenting? Yes box för verkligen minsta lilla
Var du känslig? Yes i was
Vad gillade du för mat? Jag dog för oliver och skinka som jag tidigare hatade och sen var det väl att äta ute :)
När kände du bebisens första sparkar?
Hmm, vecka 22-23 ungefär
Var du ofta orolig? Yes hela tiden. Blev lugn efter varje MVC besök men lugn i typ en dag sen längtade jag till nästa besök för att få höra bebisens hjärt ljud igen.
När började du läcka bröstmjölk? Hmm läckte lite imellan åt men inte så värst mkt och det hände väl ungefär i vecka 25 till 29
Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Jag samlade på mej massa och köpte till och med böcker men än så länge ligger dom fortf olästa, hade så mkt och har sp mkt annat att tänka på :)
Sparkade bebisen mycket? Nja det var det som gjorde mej orolig så ofta, i början sparkade han super mkt sen sparka han nästan inge alls mot slutet.
Fick du bristningar? Yepp, men vad ska man göra liksom
Hur kommer det sig att du behöll bebisen? Kändes rätt i hjärtat, and then you just know!
Blödde du någongång? Aa lite i början och sen på två dagar innan förlossningen
Levde du på som vanligt? Ja gjorde jag väl, asså som en vanlig gravid kvinna för annars e jag en party brutta :P.
Hur gammal var du när du blev gravid? 19 nu 20
Hur tog dina föräldrar det? Mamma blev super glad, inte alls chockad och Pappa ja han blev rasande men det gick över snabbt
Hur tog din partner det? En aning chockad men glatt överaskad
Hur ofta gick du till mvc? Fram tills vecka 20-21 ungefär gick jag en gång varje månad, sen efter det så gick jag varann vecka
Hur många ultraljud gjorde du? Fyra, ett i vecka 15 det var för tidigt så jag fick ett till i vecka 20. Och sen vid vecka 32 så fick jag ett till för min mage hade slutat växa men det var ingen fara. Och slutligen en extra koll åter igen vecka 34!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Gud jag hade ingen aning men smärtfri var en sak jag ville iaf
Hur började din förlossning? Värkar som började vid tolv på dagen och kom varje halvtimme, sedan mot sju tiden på kvällen kom dom varje halv minut då åkte jag in
Hur många timmar tog din förlossning? 5 och en halv timme
Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Vaginalt
Hur mycket var du öppen när du kom in? 6 cm
Vilken smärtlindring tog du? Lustgas amazing till en början, sen fick det bli EDA.
Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? 12 minuter för att vara exakt :)
Blev det komplikationer? Inga alls, såå skönt!
Fick du sy? Yes, två yttre och två inre stygn
Vad tyckte du var jobbigast? Att krysta för i he***te!
Var du rädd för något? Ja för att spricka, men det visade sej inte vara någon fara.
Skrek du? Yes det gjorde jag inte så mkt men fan i slutet var det omöjligt att inte skrika, slutade dock skrika när BM bad mej ha stängd mun, lättare sagt än gjort!
Hur många var inne i förlossningsrummet? Barnmorskan, undersköterska, Pappas fru och min bästa vän
Hade du någon nära med dig? Min bästa vän
Hur var vikt och längd? 3220g och 50 cm
Ögonfärg: Gråa
Hårfärg: Kolsvart
Ammade du? Yes!
Ammar du nu? Yes och det går prima skinka!
Hur gammal är bebisen nu? Fyllde två månader igår :)
Vad tyckte du om förlossningen? En obeskrivlig upplevelse
Vill du ha en till? Tre till :D
Planerar ni ett till? Inte för tillfället.
När kommer andra barnet? 2013 el 14 typ, om jag får bestämma :)
Vilken vecka födde du i? Vecka 40 (39+2)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du ha en till barn med samma man eller en annan?

2010-02-17 @ 14:10:55
Postat av: micka

fett söööt

maria tjatar som en gris att ja ska skaffa barn, du måste träffa henne lite oftare så hon slutar tjata på mig och blir besatt av yoel ist för faaan :P

2010-02-17 @ 18:11:03
URL: http://writalist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0