Hand och fotavtryck plus matig sallad!

I fredags så bestämde jag mej för att använda gips hand och fotavtrycks baby shower presenten som jag fick av Maria och Morvarid.
Men först så åkte jag och bror och käka sushi till lunch sen drog vi och köpte grejer hem för att laga middag senare. Väl hemma så satte jag igång med att läsa instruktionerna till hur man gör och sedan började jag. Man börjar med att göra en saltdeg som man sen trycker ner barnets fot och/eller hand och sedan blandar man gipset och häller i det i avtrycken. Yoel diggade inte så mkt att pressa ner sina händer i degen men fötterna tyckte han om för då var han lugn, stackarn skrek nämligen när vi pressade ner hans söta lilla hand:), jag tog föresten hjälp av syrrans pojkvän, omöjligt att klara det själv med denna sprattel unge :D. Medans gipset torkade (som by the way tog två dagar) så målade jag ramen till, sedan var det bara att vänta. Idag vart allt klart och jag blev super nöjd, det blev precis som jag hade tänkt mej att det skulle bli! Jag visar lite av proceduren och resultatet längre ner. Visar även en bild på hans fot och handavtryck som jag gjorde i målarfärg i hans första året bok :).

Idag så vakna jag sedan käka jag en super go frulle och begav mej med bror till globen för att handla lite middag till kvällen:). Vi köpte även super gott te och kaffe i himalaya, den där lilla shopen i globen, som jag snart ska dricka! Iaf när vi kom hem så fixa vi middagen som blev en stor matig sallad med allt möjligt plus pasta, tomatsås och lite stekt kyckling vid sidan av, till dricka blev det jucie med fruktkött, muuums!

Aja nu ska jag gå och dricka världens goaste ekologiska lös te och bara chilla. Piiis!

OuT/J

Proceduren


Resultatet i både saltdegen och slut resultatet!


Detta är resultatet i hans första året bok :)


Bjuder på dessa tre :D


Dagens goda middag!


Piis and Love to the people!



Dagens låt: Todo me huele a ti - Pedro Arroyo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0