Venezuela <3

I torsdags så åkte fadern min till mitt älskade Venezuela! Han åkte dit med lill brorsan by the way. Klockan var ungefär fyra på torsdags morgonen, då jag vaknade av att min pappa lät allmänt stressad, syrran ducsha och lillbrorsan sprang runt och skrek venezuela, venezuela! Jag klev upp lite halvt sovandes och när jag kom ut ur rummet insåg jag, nä nu åker de, nu åker de till mitt land, mitt liv...nu åker de till det underbara, till dofterna, maten, människorna, luften, värmen och framför allt till min kära Joanna. Och allt detta åker de till utan mej, det var först då det slog mej hur ont det gjorde hur mitt hjärta brast i tusen miljoners bitar, jag ville bara klänga mej fast på de och åka med de!

Jag tror inte någon förstår hur mkt jag älskar venezuela. Många säjer venezuela och tänker på ostabilt, kriminalitet och farligt, men inte jag, jag kan inte se det, säjer man venezuela till mej tänker jag mitt, mitt och bara mitt, det är där jag hör hemma, det är där jag ska vara, enda stället på jorden där jag känner mej HELT fulländad och lycklig, enda stället där jag aldrig känner mej olycklig. Venezuela e mitt folk, venezuela är jag, mitt hem, det enda ställe där jag är och kommer alltid känna mej hemma till 200%, hur svårt folk än har att tro det så finns det ingen som kan ändra på det. Jag blir extremt ledsen varje gång jag tänker på att min pappa är där utan mej, det bränner i hjärtat och får mej att känna mej ännu mer främmande i detta land....


E det inte då lite orimligt att jag ska befinna mej i ett annat land som inte är Venezuela?!? Där jag e lycklig, där ska jag vara och det är klart och tydligt vart det är någonstans....


Från hjärtat Venezuela är det enda som funkar för mej, så är det bara!


Dagens låt: Venezuela - Luis Silva


Nada como Venezuela, lo mio!






OuT/J

Kommentarer
Postat av: Linda Loo

Hej, Ja jag blev väldigt uppsvullen under min graviditet jag samlade på mig otroligt mycket vatten, som gjorde det väldigt jobbigt på slutet. Men direkt efter förlossningen (kejsarsnitt) så kände jag på en gång mig smidigare och inte lika uppsvullen. efter en två dagar efter ännu bättre mindre svullen och så har det varit ju längre tiden går ju mer försvann vätskan. Man tror inte riktigt på det när man är så där i slutet, det gjorde inte jag iaf men jag LOVAR att du kommer märka stor skillnad så fort barnet är hos dig! Men sen får man inte glömma att iaf för mig så hade jag också samlat på mig ett par extra kg som dock inte var vatten... de jobbar jag fortfarande med (4 månader senare) och att efter förlossningen så kommer magen vara som en stor geleklump och ganska slapp men det är egenteligen inte så konstigt eftersom den har varit utspänd i maxläge ganska länge. Men när du väl har din bäbis ute och allt har gått bra så är det andra inte så viktigt iaf inte för mig... nu finns det något viktigare att fokusera på och bara man har tålamod så kommer kroppen repa sig ganska bra :) man får tänka bebisen har legat där i i 9 månade och då kan man ha 9 månader på sig å gå ner gravid kg ( om det nu är så viktigt)

När är ert barn beräknat komma? Hoppas du fick svar på det du undrade? annars får du höra av dig igen! roligt att du läser min blogg! Lycka till!!

2009-10-12 @ 10:27:40
URL: http://lindaloo.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0