Vilka jädrans vändningar!

Hålla hålla! 

Har varit en aning slarvig med min blogg men det e inget nytt, nu är det roligt att skriva igen! 
Jag är tillbaka i sverige nu och har varit här i ungefär tre månader snart. Nu ska vi se här....

När vi åkte från venezuela så följde alla med till flygplatsen vi va typ 15 pers det var verkligen kul för alla människor tittade på oss för att vi var verkligen en hel klunga som tralla runt utan att släppa varann, hehe, iaf det blev stressigt på flygplatsen för det var så långa köer och man skulle betala grejer hit och dit men tillslut så var vi incheckade och klara. Innan vi skulle bege oss in i gaten så gick hela gruppen och vi ut och skålade och drack varsitt glass champange, då fick man en liten klump i halsen. När vi 10 minuter senare stod framför gaten för att gå n så kom alla hejdå och då flödade tårarna ner för kinderna, spec för mej när jag kramade Daniel. Vi var iväg!

Väl framme i Portugal så missa vi flyget till Sverige pga att Carla var tvungen att stå i en annan kö en mej och kön hon stod i var super lång, så när hon äntligen kom ut ur kön så sa jag spring för jag tror vårt plan går typ nu! Vi sprang hela portugisiska flygplatsen med våra högklackade skor och gud vad det klickade om oss :P. När vi kom fram så sa en typ flygvärdinna att vårt plan just lyft, jag trodde hon skämta jag ba nej men ärligt så försökte jag typ tvinga henne att ta mitt pass och min biljett men hon ba asså jag menar det, jaha vad gör vi nu då?!? Vi fick gå till atencion to the client och där fick vi hjälp vi fick byta flyg till Zurich och därifrån till Sverige, sugit med en ännu längre resa men fanns inte mkt vi kunde göra. 

Väl framme i Stockholm så hämtade pappa och josse upp oss, herre min gud vad kallt det var jag som trodde april var en varm månad, men shi fick jag för det var super kallt! Vi kom hem och allt kändes så bra min familj, så himla kul att träffa alla igen. Blev inte så lång kväll för både Carla och ja var döda efter den otroligt långa resan. Vi åt och sen pratade vi en stund, sen bar det av till sängen vi sov och sov och bara sov de tre första dagarna, så trötta va vi!

Hela första veckan bodde vi hos pappa, sen flyttade vi hem till josselin, där vi bosatte oss på riktigt. Det var dags för mej att söka jobb och Carla skulle göra sina invandrar grejer. Jag skulle ha jobbat på mälarpaviljongen i år igen men med tanke på det fula vädret så gick det inte att börja på en gång, och jag var ju tvungen att börja jobba, det blev jobbsökande på annat håll. Efter typ två veckor hittade jag ett jobb som funkar än så länge iaf och då kunde jag iaf sluta oroa mej för ekonomin.

Efter yttligare en månad så blev vi typ vräkta från josses lägenhet pga at grannarna tyckte vi störde, så det blev lägenhets sökande för oss på eget håll och medans fick vi bo hos pappa. Vi bodde hos pappa i drygt en månad sen hittade vi en lägenhet som vi fick hyra ett rum i tills vidare och det är där vi befinner oss nu. Carla åker hem om tre veckor och då får jag se hur jag bär mej åt för vi har hyrt rummet tills aug och vi har skrivit på kontrakt och grejer men vi får se, vill ju inte bo där alldeles själv. 

Det är mycket vändningar sen vi kom till Sverige inte alls som vi tänkt oss överhuvudtaget, den största vändningen var ändå när jag fick reda på att jag är gravid! Jag hade mått dåligt i flera veckor och spytt och sånt jag trodde hela tiden det var magkatarr men sen blev det för mkt symtom, utebliven mens, humörsvängningar, ständig hunger och illamående. Jag bestämde mej för att gå och köpa grav test på apoteket, och visst stämde mina misstankar testet blev positivt, blev mkt chockerande miner men nu är det över, nu är det accepterat och så. Det var det för denna gång skriver mer sen puss och kram, jen the mom! :P

Veckans låt: Presiento - Rakim y Ken y!

Out/ J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0