Kålmården!

Igår var jag på kålmården med pappa, alexandra, lillborsan, alexandras syster och hennes barn. Det var helt underbart väder när vi kom dit strålande skinande sool, skit varmt och skönt!

Innan vi kom fram stanna vi vid ett frukost ställe och käka sen vidare till kålmorden, dåra. Väl framme blev det först toa besök alla var vi kissnödiga efter den långa resan Sen begav vi oss inåt, vilka jädra uppförsbackar man fick gå för att få se alla dessa under bara djur, men så värt det! Så mkt djur jag aldrig i hela mitt liv sett live, var som att se kändisar hehe.


Efter att ha sett, tigrar, vargar, snöleopard, örnar, björnar, visent, så gick vi till delfinariot och såg delfiner göra massa tricks, guud så söta de var och super duktiga jag blev verkligen impad:D.  Efteråt tog vi ett mat paus oc käka på nån restaurang där sen så gick vi och såg, gorillor, apor, elefanter, surikater, zebror, antiloper, noshörningar, buffalos, blonda apor, kameler, åsnor och getter, jag var så amazed aldrig hade jag sett en noshörning förut, det tyckte jag var super häftigt verkligen.

Sedan gick vi ut ur djurparken för att gå in i akvariet, där såg vi alla sorts stora ormar, såsom kobra och anaconda, sen sp jag hajar oj oj oj  vad det var läskigt det var riktigt stora hajar som bara simmade över mej för man kunde gå in i en grotta så hamna man typ under de, super coolt, sen hade vi även krokodilen usch den bara låg där och stirra på mej och såg bara allmänt ond ut.

När vi kom ut ur akvariet så började det spö regna så pappa gick iväg för att hämta bilen medans vi stod och vänta under ett tak, då hände något as hemskt, en pappa gick bakom en buss med sin lilla dotter och bussen höll typ på att backa och så klämde den flickans ben mellan ett stacket och själva bussen, pappan började slå på bussen och flcikan skrek så otroligt det var hjärt skärande, filckan kom till slut loss och ena hennes ben var brutet flickan bara låg och skrek av smärta medans ambulans och sånt kom farande. Usch jag börja nästan att böla av att se allt mitt framför näsan på mej och sen  höra flickans gråt/skrik!

Pappa hämtade upp oss och då åkte vi in till safarin, det var lite nervöst för alla djur går lösa där man ser de liksom från bilen, där sågvi älgar, lamor, vildhundar, kri kri getter, björnar,giraffer, strutsar, zebror och lejon. Lejonen var nog de läskigaste för de bara stirrade in i bilen typ som att de tänkte mm där sitter ni mat bitar typ hehe jag blev lite nervös och sa till pappa, ok du kan köra vidare nu haha

Sen åkte vi hem jag somna hela vägen tillbaka, väl hemma så ringde jag noria och prata till så sent som det bara går :P sen decka jag.
































Dagens låt:  With every heartbeat- Robyn ft Kleerup

Kommentarer
Postat av: brandy the best

aso din fula lilla svinhora... JAG VILL OXÅ KOLLA PÅ TIGRARNA. varför tog ni inte med er mig för??? fan jeppi.. nu blir jag besviken på dig!! MORR!

2009-07-20 @ 17:24:16
URL: http://brandyinusa.blogg.se/
Postat av: Jen

hahahha förlåt syrran fööörlååt!

2009-07-20 @ 22:33:51
URL: http://thej.blogg.se/
Postat av: brandy

okeej jag förlåter dig för denna gång aso!! MORR! :P

2009-07-22 @ 06:46:19
URL: http://brandyinusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0