Trött som bara den!

Har haft ett par svåra nätter med min Yoel, det är nämligen så att han älskar att sova på dagen, då kan han minsann sova upp till fem timmar i sträck och inget väcker honom. Men sen är det så att när natten kommer då ska han ha mat var tionde minut och inte somnar han imellan, han är klar vaken mellan varje amning, så vem lider och får sitta uppe varje natt, jo jag! Men men vad ska jag göra han måste väl få skapa sin egna rutin i sin egna takt, bara det att jag e så jäkla trööött om dagarna då jag inte får sova nått på nätterna. Ett exempel är inatt då var jag uppe med honom och amma från och med tre på natten till nio på morgonen med jämna klar vakna mellanrum såklart, iaf inte ens klockan nio somna han utan då var han vaken. Men nu när klockan är fem då ligger han där i morfars famn rå däckad och ingen eller inget kan hindra honom från att fortsätta sova, suuck, jag fruktar inför varje natt :P. Sen är det jobbigt oxå för på nätterna är jag ensam då alla sover och då ska amningsnappen på och sen bajsar han precis när han börjar bli lite sömnig så då vaknar han igen och ber om mat när jag försiktigt försöker byta på honom, skiitunge! Sen vill han absolut inte ligga i sängen utan han vill sova endast och bara på mammas bröst, han känner väl sej lugn av att höra mitt hjärta slå. Så ja jag e super duper död och trött om dagarna och kan knappt hålla huvudet uppe om nätterna men det är så värt det, hur kan man ens tycka att något så sött är jobbigt, det går ju inte :D! Nu kanske ni undrar vrf jag inte sover på dagarna tillsammans med honom, jo visst gör jag det en timme, på sin höjd två, men inte mer för jag måste ju passa på att äta som jag knappt hinner med mer en typ en banan eller typ en liten måltid, sen måste jag duscha och tvätta oxå och allt detta måste jag som sagt passa på att göra när lillen sover.

Ljuvliiiga sömn vrf var du så underskattad i mitt liv innan....




Dagens låt: Man in the mirror - Michael Jackson!


Kommentarer
Postat av: joanna

stackars min lila plicka da...



haha jag har typ peeem lasare hahaha... tolvan ar bast. du vet direkt vem jag pratar om.. ;)

2009-12-29 @ 23:50:27
URL: http://joannasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0