Idag - Återbesök på Huddinge plus skärholmen centrum!

Idag kl: 09.45 så hade jag och Yoel återbesök på huddinge sjukhus, så vi steg upp tidigt och fick skjuts av pappa, eller morfar :). Yoel´s morbror skulle följa med oxå så vi åkte förbi och hämta honom först. Väl där så blev min lille prins undersökt, och gud vad han var duktig, de gjorde nämligen PKU test på honom där de stoppar en liten nål i hans hand och tar lite blod, och min prins gjorde inte ifrån sej ett knyst, sååå stolt blev jag! Sen blev han vägd och han vägde hela 3070 g, alltså hade han gått upp 70 g sen vi blev utskrivna från BB, när han föddes vägde han ju 3220 g, men det är ju normalt att de går ner. Skönt att veta att han är påväg upp igen iaf! Allt var prima med honom och han skötte sej fint fint, förutom när barnläkaren skulle undersöka honom, han blev störd mitt i ammningen så han började gallskrika och blev super arg, stackarn.

Yoel föddes med en liten typ boll på lillfingret som hade en nagel på dessutom. Den lilla bollen sa de skulle falla av så de knöt ett snöre runt och sa att den kommer falla av så småningom. Idag hade den dock blivit stor som ett krusbär och helt vinröd/lila, så barnläkaren beslutade sej för att han skulle klippa bort den för han sa att om vi väntar tills den faller av så kan Yoel råka suga på den och sätta den i halsen, så jag gick med på att den skulle klippas bort. När de började ta fram skalpell och sax och grejer bestämde jag mej för att stiga ut ifall att det skulle göra ont på honom så ville jag helst inte se, så min bror fick stanna inne kvar. När brorsan kom ut och sa att det var klart och att Yoel inte gett ifrån sej ett knyst blev jag såå glad. Skönt iaf att bli av med den där lilla bollen den irriterade mej som fan!

Här e den irriterande lilla bollen som störde min son, först var den hudfärgad sedan vinröd/lila som sagt.


Blivit av med den fula bollen äntligen
 

Efter återbesöket kom Daniel, Maia´s bror och han hade köpt världens finste bil barn stol tíll Yoel, jag dog den var så fin och pga mina hormoner så blev jag faktiskt t.o.m tårögd, men det sa jag inte ut högt :P. Vi åkte till skärholmen centrum där vi mötte upp Maia och hennes andra bror Anton. Där gick vi runt ett tag och kikade omkring, åt och fika och sen åkte vi hem. Väl hemma så hade min lillebror bakat till Yoel, jag dog han ba här jag har bakat kokos bollar till honom,hehe han e bara fem år så han fattar inte att han inte kan äta än. Men det som dödade mej var storleken på kokosbollarna de var minimala, haha sött!

Vår första dag ute <3!

imorse innan jag väckte min prins<3 och i barnvagnen på huddinge.
 

Morbror & Yoel <3


Den fin fina barnstolen & de urgulliga kokosbollarna, jag döör för båda!
  



Dagens låt: Perfecto - Wisin y Yandel ft Ivy Queen


Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis till din fina son! =) en fråga om du vill svara förståss, vart/vem är Yoels pappa?

2009-12-18 @ 23:32:50
Postat av: Jen

Hehe tack så hemskt mkt!

Han är i venezuela jag har skrivit om honom här i bloggen! :D

2009-12-18 @ 23:41:41
URL: http://thej.blogg.se/
Postat av: Joanna

baby, vilka fina bilder!! Du borde satta in dom pa fejjan oxa... Han ar jattefin i bjornoverallen! Jag dooor...! och kokosbollarna hahahahaha! jag dor.. sotaaa lillebror. <3



jen, ar yoel torr el ar det normalt nar dom ar sa sma?? Ar rent nyfiken bara...

2009-12-19 @ 02:47:20
URL: http://joannasdagar.blogg.se/
Postat av: Faramin

grattis... din son är verkligen jätte fin :)

2009-12-19 @ 08:16:34
Postat av: Shannon

NAAAEEE jag dööööör va söt JC är med kokosbollarna :'D

2009-12-19 @ 10:24:14
URL: http://bigmamma.blogg.se/
Postat av: Pety

åhh liiiten då såå fiiin! skumt dedär me "bollen". men nu är den ju iaf borta :D

alltså hur söt är inte din lillebror??? gaahh!!! gullunge :)

2009-12-19 @ 11:27:01
URL: http://petisa.blogg.se/
Postat av: amanda

Taack : ) beräknad till den 24januari =)

2009-12-19 @ 11:44:15
URL: http://amandawibergsliv.blogg.se/
Postat av: Lea * med bebis i magen

Sv: Ja, nu är det inte långt kvar fast det känns faktiskt som evigheter dit! 30 veckor känndes knappt men 10 gör haha... kände du inte samma? :D



Stort grattis till din son, han är jättefin!

2009-12-19 @ 12:00:04
URL: http://diiorkiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0