Spark hit och spark dit, men ingen spark för min bit!





Jag börjar bli så himlans otålig vill bara att Elias ska sparka nångång! Visst han sparkar smått men han har inte gett mej några riktigt kraftfulla sparkar än och det irriterar mej alla andra i min omgivning som är eller har varit gravida har deras barn sparkandes för fullt i min vecka.

Pratade med barnmorskan om det och hon sa att det är normalt, att det är olika för olika gravida kvinnor men jag vill inte att det ska vara olika vill ha min boxnings match nuuuuuu! Elias sätt igång och sparka för i h**vete :P, nä men ärligt jag vill det. 
Det är så lång procedur det här med att vara gravid, visst är det spännande och allt men man får vänta på sparkarna, vänta på barnet, vänta vänta vänta, orkar inte vill bara ha min unge ute nuuuuuu! Vill ha honom i min famn, men samtidigt ha kvar magen :P, den e så fiin!

Annars e allt bra min mage bara växer och växer och blir hårdare för varje dag känns som en ballong med för mkt luft som snart kommer att explodera, hehe, det får vi hoppas inte händer :P. PÅ tisdag har jag återbesök hos barnmorskan dags att vägas och hela köret ska bli kul, allt med graviditeten att göra är kul :D. 

Jusste har inte möjlighet att lägga upp bilder just nu för min data, där jag bl.a har alla bilder är på lagning den fukka ur helt så, så fort jag får tillbaka den så lägger jag in lite nya pics på magen och så! Nu på söndag går jag iaf in i vecka 22 tiden går sakta men samtidigt ändå inte det är helt sjukt, första gången sen jag var barn som jag verkligen längtar till december jag ser till och med fram emot snön och julen och hela faderullan :)! Idag så beställde jag hem massor med mamma kläder från H&M, allt från kläder att ha nu till mysiga vinter mamma kläder <33. 

December here i come, load and ready!! :D


Dagens låt - Impossible  - Christina Augilera!

Kommentarer
Postat av: Jenna

jag tror att sparkarna kommer snart :) Jag ska också få en pojke som e beräknad tills 15 december . Och vill också att han ska börja sparka ordentligt snart :P men inget händer , känner bara dom små rörelserna som jag har gjort i ett bra tag nu .



Hoppas allt går bara bra . Och att december e snart :D kram



Hoppas allt går bra

2009-08-08 @ 13:53:56
Postat av: Jen

Hehe är det sant då blir våra pojkar riktigt jämnåriga :). Gud vad skönt att få veta att det är likadant för dej, då är jag nte helt konstig :P. Jag har ju som sagt oxå bara känt av de små men vill verkligen känna en stor nu! Det är dags tycker jag!

2009-08-08 @ 14:14:50
URL: http://thej.blogg.se/
Postat av: Pety

Heheh vet preciiis hur du känner.. har aldrig längtat såå mkt efter att sommaren och allt ska vara över som nu haha :P min älskling får gäärna komma !!! fint namn till din bäbis förresten :D om jag får en son ska han heta GianGabriel !!! längtar ihjääl mig

2009-08-09 @ 00:15:09
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Jen

Hehe ja det e helt sjuukt vad man längtar :), din kommer i okt eller?

Tack så mkt ditt namn e inte heller så fult, gillar att det är lite speciellt :). Jag längtar oxå ihjäääl mej :D! Finns det nån speciell anledning till att du valde just GianGabriel om det blir en pojke?

2009-08-09 @ 20:56:14
URL: http://thej.blogg.se/
Postat av: Pety

jaa min kommer 3e okt :) längtar gaaalet mkt hihihi. asså jag tänkte först ta Marlón. men min kille protesterade han vill att om vi får en son att han ska heta hans namn.. du vet hur de e hahah.. meen sen så har jag nu kommit på GianGabriel.. antingen blir det bara Gabriel eller båda, får vi ska ha min killes namn som andranamn iaf, han heter Simón. därför kan du ju tänka dig varför jag bytte bort Marlón haha, Marlón Simón :P men nej faktiskt inget speciellt GianGabriel, det kom upp i mitt huvud. älskar namnet Gianfranco, så det är mkt därifrån :) å älskar när man uttalar Gabriel.. Gavrielle.. det känns bra att säga bara :D haha! ditt namn då? :) har de nån speciell betydelse för dig? :)

2009-08-09 @ 21:20:18
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Pety

sorry jag skrev värsta dagboken till dig haha :P

2009-08-09 @ 21:20:41
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/
Postat av: Jenna

jaa du är inte konstig , tyckte att de va fel på mig också så i såfall e vi båda två konstiga :P



Men har pratat lite med folk och dom säger att sparkarna borde börja komma snart, sen finns det ju dom som knappt kännt ett ända spark under hela graviditeten och det är ju tråkigt, hoppas det inte blir så för oss :D



Kul att du också ska få i december , trodde typ att jag skulle vara den ända "unga" mamman som ska föda då . vem vet kanske vi hamnar på BB samtidigt :P

2009-08-10 @ 15:23:48
URL: http://jnasandelin.blogg.se/
Postat av: Jen

Svar till Pety

Aa ok ja men det är verkligen ett super fint namn. Mitt kom jag på rätt så töntigt faktiskt, det var när jag gick i skolan fortf typ andra ring då hade vi religon och vi satt och läste lite i bibeln då såg jag att det stod Johannes och Elias på nån sida. Jag sa då till en kompis gud vilket fint namn och sen så ba tänkte jag det är verkligen fint så ska mitt första barn heta om det blir en pojke, och så nu när jag ska få mitt första barn så e det en pojke :D, vilken tur :D. Men egentligen är det väl mest mellan namnet som har betydelse för det tog jag efter min egen pappa!



Det e lugnt jag skrev ju en bok jag med :P

2009-08-10 @ 22:52:39
URL: http://thej.blogg.se/
Postat av: Jen

Svar till Jenna:

Hehe aa men det är ju alltid bra att veta :D. Men gud vad tråkigt inga sparkar, super tråkigt ju, så kommer det verkligen inte bli för oss :D.

Ja tänka sej vart hade du tänkt att föda då? mAn vet aldrig kanske hamnar vi ihop :P

2009-08-10 @ 22:54:43
URL: http://thej.blogg.se/
Postat av: jenna

jag har hört massa bra grejer om danderyd så kommer nog köra där :).

2009-08-11 @ 03:15:57
Postat av: Pety

Aa nice med betydelse juh :) Gabriel kommer iofs från ängeln Gabriel det glömde jag att skriva :D

2009-08-11 @ 21:26:25
URL: http://oktoberbebbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0