Planet Earth, Katarina Von Bredow & The Secret - Tre favortiter!

Tre rekomendationer


Planet Earth
är en film som handlar om världen och dess underverk, jag vet att det kan låta väldigt poetiskt men den e verkligen bra. Man får se världens alla platser och ställen där människor inte ens trampat på. Man får se djur som lever konstigt liv och hur de jagar och skaffar föda. Sen finns det så konstiga och fantastiska djur som man inte ens visste existerade, de här djuren lever överallt, på platser där en människa aldrig skulle stå ut en timme ens. Det lever verkligen djur överallt på jorden spelar ingen roll om det är världens kallaste eller varmaste plats på jorden, det finns alltid liv. Ett exempel är en öken som ligger någonstans i Asien och på den här öknen stiger värmen var femte minut, det kan stiga upp till 80 grader, det skulle aldrig en människa klara sej i vi skulle brännas till döds. Men iaf på den öknen bor det kameler, kängurus och ormar, och de hittar sitt sätt att kyla ner sej, helt sjukt! Man lär sej även mkt om jorden och dess platser, kan låta töntigt men det är verkligen intressant och spännande, man fastnar på en gång.

Katarina Von Bredow är kanske en av de bästa författarna enligt mej. Jag har läst nästan alla hennes böcker, har typ tre kvar att läsa sen har jag läst alla hennes mästerverk :P. Hon skriver ungdoms romaner och fast hon e en äldre kvinna så kan hon verkligen skriva bra om oss ungdomar, hon skriver om allt från 14 åriga tjejer i grundskolan till 19 åriga tjejer som går i gymnasium. Hon skriver jätte bra och man fastnar kan inte lägga ifrån sej boken, måste nästan läsa ut den på en gång:). Man kan även jämnföra sej med karaktärerna ofta och hennes böcker slutar alltid som man vill, det är alltid positivt. Jag har nyligen, igår faktiskt läst ut en av hennes böcker som släpptes 1997, jag lånade den på bibloteket i skolan och den heter Räcker de om jag älskar dej?. Den e skit bra handlar om en 19årig tjej som har en alkolist till mamma, en skitstövel till pojkvän och är kär i sin lärare, massa intriger:P. Men den e verkligen skit bra och jag får panik att jag läste ut den för nu har jag verkligen inget att göra när jag åker buss och så, (min ipod blev snodd :(). Jag vet låter som värsta tönten men jag skiter i älskar hennes böcker :D. Nä på måndag går jag raka vägen in i bibloteket på skolan och lånar en ny bok av henne, tror den som jag ska låna heter Som om ingenting. Man ska läsa hennes böcker om man gillar den typ av böcker ofcourse!

The Secret det är en film eller mer som en dokumentär. Jag tycker att alla människor borde se den för att leva ett bättre liv, jag vet det låter skit flummigt men tro mej det låter inte flummigt efter att man har sett den. När jag fick höra första gången att min bror var helt förändrad på sitt levnads sätt efter den här dokumentären, skrattade jag skit mkt och tyckte han var helt mobbad. Sen några veckor efter så såg jag den för någonstans blir man ju ändå nyfiken och vill se vad the big deal är för nåt. Så jag och Joanna bestämde oss för att titta på den och idag kan jag säja att jag är förändrad på ett bra sätt of course. Jag vill att alla jag älskar ska se den så att de aldrig mer ska må dåligt och så att allt ska gå deras väg. Tror ni mej inte titta på den, man kan ladda ner den på internet eller köpa den på dvd, nästan vart som helst. Den e rätt så känd de prata om den på Oprah förut. - The Secret reveals the most powerful law in the universe. The knowledge of this law has run like a golden thread through the lives and the teachings of all the prophets, seers, sages and saviors in the world's history, and through the lives of all truly great men and women. All that they have ever accomplished or attained has been done in full accordance with this most powerful law. - ännu ett citat - As The Secret has swept the world and touched millions of lives, we have received so many stories of lives being transformed into joy.- Gå in på hemsidan http://www.thesecret.tv/index.html.

image20image21image22

Out/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0